Dixit
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy
Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny.
Dixit to narracyjna gra karciana, w której wymyślamy i odgadujemy skojarzenia do wieloznacznych, bogato ilustrowanych kart. W każdej rundzie jedna z osób zostaje Bajarzem - wybiera dowolną kartę z ręki i podaje hasło, które jej zdaniem odzwierciedla obrazek. Może to być pojedyncze słowo, całe zdanie, cytat lub fragment piosenki czy filmu. Kolejne osoby wybierają spośród swoich kart po jednej pasującej do słów Bajarza, a następnie wszystkie obrazki są tasowane. Zadaniem graczy jest odgadnięcie, który obrazek był tym pierwszym.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Dixit to niezwykle uniwersalna zabawa, która pozwala nam rozwijać swoją kreatywność i lepiej poznawać naszych najbliższych. Próbując zgadnąć, co mieli na myśli inni gracze, uczymy się wczuwać się w ich tok myślenia.
- Rozgrywka jest bardzo prosta i nie wymaga przyswajania wielu zasad, dzięki czemu gra doskonale nadaje się dla osób początkujących.
- Pojedyncze pudełko z grą Dixit (zarówno wersje podstawowe, jak i dodatki) to 84 oryginalne karty, z których każda stanowi miniaturowe dzieło sztuki. Stworzone przez najpopularniejszych ilustratorów odzwierciedlają różne style graficzne i doskonale pobudzają wyobraźnię.
- Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
- Edycja z 2021 roku zawiera 8 pokręteł do głosowania, co umożliwia grę od 3 do 8 osób, a także zupełnie nową planszę, którą można wyjąć z pudełka.
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Solar City
Jest rok 2065
W wyniku nieobliczalnych działań globalnych technokratycznych korporacji, powiązanych skomplikowaną siecią zależności z największymi światowymi potęgami, nadmiernie eksploatowane środowisko naturalne uległo skrajnej degradacji. Ekosystem planety załamał się. Ludzkość doświadczyła wyzysku, głodu, chorób, zamieszek i krwawych wojen o kurczące się resztki zasobów. Populacja planety zmniejszyła się o połowę. Dotychczasowe sojusze rozpadły się, narody zbankrutowały i straciły rację bytu. Ci, którzy pozostali przy życiu, zaczęli tworzyć mniejsze, bardziej egalitarne społeczności o plemiennym charakterze. Idee turbokapitalizmu i globalnej technokracji upadły. Ludzkość rozpoczęła trudny i powolny proces odbudowy swojej cywilizacji.
Dawne korporacje nie zapomniały jednak o władzy, jaką cieszyły się przed katastrofą. Dzięki prywatnym armiom oraz dostępowi do technologii, fabryk i laboratoriów, nowe zarządy zaktualizowały swoje plany i gotowe są wywalczyć dla siebie miejsce w nowym światowym porządku.
Aby odzyskać wpływy oraz dobre imię, korporacje ogłosiły nowy, wspólny projekt przekształcenia ziemskich miast w zielone, ekologiczne fortece, w których ludzkość zdoła przetrwać i które jednocześnie przyczynią się do odnowy środowiska. Projekt został nazwany Solarną Rewolucją. Wykorzystuje on wszystkie ekologiczne pomysły XXI wieku: energię odnawialną, podniebne ogrody czy zastąpienie mało efektywnej pracy ludzi pracą maszyn napędzanych zieloną energią. Do projektu zatrudnieni zostali najwybitniejsi naukowcy, planiści i ekolodzy nowego pokolenia. Śmiałe projekty architektoniczne, do tej pory pochowane w szufladach genialnych planistów, miały nareszcie doczekać się realizacji, zyskując powszechną aprobatę mieszkańców miast. Nawet sceptycy, dla których Solarna Rewolucja była w najlepszym wypadku nieosiągalną utopią, a w najgorszym - kolejnym sposobem na zdobycie liczonej w E-kredytach fortuny, oszaleli na punkcie nowych budowli. Wkrótce budynki te stały się nie tylko symbolem postępu i nowego stylu życia, ale i źródłem inspiracji dla artystów, pisarzy i kreatorów mody.
Ludzkość postanowiła dobrze wykorzystać daną jej drugą szansę i stworzyć sprawiedliwą, ekologiczną cywilizację. Jednak korporacje widzą w tym przedsięwzięciu przede wszystkim nowy, intratny biznes. Kto wie, jaki jest ich ostateczny cel...
Witamy w grze Solar City. Wasze zadanie to zbudowanie miasta przyszłości. Będziecie wznosić potężne, przynoszące rozmaite zyski Wieżowce i budować poprawiające infrastrukturę miasta Obiekty Publiczne. Możecie też zamienić wasze Wieżowce w ultra nowoczesne generatory energii: instalować ogniwa fotowoltaiczne czy tworzyć inteligentne systemy zarządzania wodą, tym samym zmieniając Wieżowce w Podniebne Ogrody.
Kiedy gracz rozbudowuje miasto, jednocześnie aktywuje jego część i czerpie z niej profity. Tylko mądre planowanie i efektywne wykorzystanie możliwości płynących z nowoczesnych rozwiązań architektonicznych może pomóc oczyścić środowisko i przywrócić miastu równowagę. Zwracaj uwagę na działania konkurencji, ponieważ ich plany rozbudowy mogą pokrzyżować twoje. Sukces będzie mierzony w zgromadzonych aktywach, zwanych Punktami Solarnymi. Wygra ten, kto zgromadzi ich najwięcej!
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Dobble
Ten, ten, no... Jing Jang!
Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna!
W Dobble można grać na klika sposobów. W zasadach można znaleźć pięć mini-gier. Najpopularniejszą jest wersja, w której wszystkie karty rozdaje się graczom, a jedną z kart kładzie na środku stołu. Na dany sygnał gracze patrzą na pierwszą kartę z góry, którą trzymają w ręku i szukają wspólnego symbolu z kartą, która leży na stole. Symbol nazywają głośno i szybko kładą swoją kartę na stole, przykrywając starą kartę. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólny symbol z nową kartą! Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Zamki Burgundii BIG BOX
XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych.
Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy.
Na czym to polega? W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji:
- Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego wartości wybranej kości.
- Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości.
- Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości.
- Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach.
W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów.
Dostępność: niedostępne
149,90 zł
Detektyw: Sezon 1
Detektyw: Sezon 1 to samodzielna gra na bazie bestsellera Portal Games - Detektyw. Jest to zestaw trzech unikatowych spraw, z których każda zabierze Was w inne miejsce i wprowadzi w kryminalną zagadkę w innym stylu. Żadna z nich nie przypomina tych, które do tej pory rozwiązywaliście w Detektywie. To w pełni kooperacyjna gra dla 1-5 graczy, która zamieni Wasze spotkania przy stole w fascynujące śledztwa.
W pudełku znajdują się trzy niezależne sprawy podzielone na talie po 24 karty każda. Są także nowi śledczy reprezentowani na kartach postaci, którzy pomogą Wam w rozwiązaniu zagadek dzięki swoim unikatowym umiejętnościom. Dodano także 24 portrety podejrzanych - można je przypiąć do tablicy korkowej i połączyć czerwoną włóczką tworząc sieć kryminalnych powiązań.
Będziecie ścigać mordercę speca od daktyloskopii, szukać motywów i tropów w angielskiej posiadłości pełnej podejrzanych i starać się rozwiązać tajemniczą zagadkę w mafijnym świecie. Cieszcie się zabawą, formą, humorem i lekkim stylem. W Detektyw: Sezon 1 znajdziecie także zmiany na stronie Antaresu.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Park Niedźwiedzi
Od leniwych niedźwiedzi koala, przez słodkie pandy, po groźne niedźwiedzie brunatne, stwórzcie dobrze prosperujący park rozrywki, do którego sami chcielibyście się wybrać!
Na czym to polega? Podczas gry będziecie budować swój własny Park Niedźwiedzi. Planujcie umiejętnie lokalizacje poszczególnych atrakcji: wybiegów, pawilonów oraz terenów zielonych tak, aby żadna powierzchnia w waszych parkach się nie zmarnowała. Pawilony oraz wybiegi przyniosą wam punkty zwycięstwa. Im szybciej je wybudujecie, tym więcej punktów zdobędziecie. Dbajcie też o to, aby odpowiednio wcześnie zdobyć pozwolenie na budowę i powiększyć teren swojego parku. Gra dobiegnie końca, kiedy pierwsza osoba w pełni zabuduje swój park atrakcjami. Wygra ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów zwycięstwa!
Dostępność: niedostępne
149,90 zł
Miasto w Chmurach
Władze miasta zapraszają Cię do uczestniczenia w nowym, ekscytującym projekcie. Chcą rozwijać metropolię, budując kompleks wieżowców i podniebnych przejść w chmurach. Jesteś architektem, który walczy o to, by to właśnie jego projekt został zatwierdzony przez władze i zrealizowany! Stwórz najwspanialszy model miasta w chmurach i wygraj!
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Pictomania (druga edycja)
To koń, czy jednorożec? Pies, a może wydra? Takie pytania staną się dla Was normalne, kiedy tylko zaczniecie grać w nową Pictomanię!
To wspaniała gra rysunkowa, w której nie ma żadnego znaczenia, czy mamy talent artystyczny - na zastanawianie się nad tym zwyczajnie brakuje czasu. Każdy z uczestników ma coś do narysowania i robi to jak najszybciej tylko się da, najczęściej kilkoma szybkimi kreskami. W tym samym czasie musimy zwracać uwagę na to, co robią inni, bo rysowanie odbywa się równocześnie z odgadywaniem!
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Akademia Smoczych Wrót
Witaj w Akademii Smoczych Wrót, jedynym na świecie miejscu, w którym garbaty syn kowala stanie się niepokonanym wojownikiem, a zezowata córka bednarza przemieni w szanowaną czarodziejkę o niebywałej urodzie. Właśnie rozpoczynamy nowy rok szkolny, a Ty stajesz na czele jednego z tutejszych Domów. Tylko najlepsi dostąpią zaszczytu przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i odkrycia związanej z nimi tajemnicy.
Zarządzaj zatem swoim Domem najlepiej jak potrafisz. Rekrutuj adeptów i zatrudniaj profesorów, wznoś budynki, odkrywaj zakamarki ćwiczebnych podziemi, dokonuj magicznych odkryć, kształć swoich uczniów, by portrety najlepszych spośród nich mogły ozdobić ściany galerii chwały. Wszystko to w trakcie pięciu ekscytujących tur, po zakończeniu których podliczysz punkty prestiżu i przekonasz się, czy ten rok nie poszedł na marne.
Wydawnictwo Przystań Gier ma zaszczyt przedstawić Akademię Smoczych Wrót, polskie wydanie najnowszego hitu od NSKN Games - Dragonsgate College.
Gra Thomasa Vande Ginste i Wolfa Plancke, twórców rewelacyjnego Yedo, przenosi nas do krainy fantasy, a konkretnie do tytułowej Akademii, zajmującej się szkoleniem łowców przygód. W trakcie pięciu niezwykle ekscytujących tur gracze mają za zadanie jak najlepiej zarządzać jednym z legendarnych domów, które od lat walczą o sławę i prestiż na terenie Akademii. Gra wykorzystuje mechanikę dice placement. W trakcie rozgrywki gracze pobierają kości ze wspólnego zasobu, po czym, zgodnie z wybranymi wynikami, aktywują odpowiednie akcje z planszy. Można korzystać z kości własnych i neutralnych, i - co ciekawe – również z kości przeciwników, a to z kolei pozwala właścicielowi wybranej kości również wykonać akcję w turze przeciwnika. Czynnik losowy redukują chochliki zamieszkujące znajdującą się na terenie Akademii wieżę. Dzięki wykonywanym akcjom gracze rozbudowują swoje Domy o kolejne budynki, zatrudniają wykwalifikowanych profesorów, rekrutują adeptów i rozwijają ich umiejętności w trzech dostępnych karierach tj.: wojowników, łotrów i magów. Ponadto uczą się przydatnych zaklęć, planują podstępy, przemierzają ćwiczebne podziemia, gromadzą fundusze i puchary, a wszystko to po to, by zdobyć jak najwięcej punktów prestiżu. Zwycięzca otrzyma możliwość przekroczenia legendarnych Smoczych Wrót i zgłębienia znajdującej się za nimi tajemnicy.
Akademia Smoczych Wrót ma niski próg wejścia, ale liczba dostępnych kombinacji i dróg do zwycięstwa jest ogromna. Dzięki eleganckim zasadom nadaje się do gry w towarzystwie mniej zaawansowanych graczy, ale świetnie sprawdzi się również wśród prawdziwych planszówkowych wyjadaczy. Jest to jedna z tych pozycji, które po rozegraniu partii wciąż siedzą nam w głowach i zmuszają do obmyślania taktyk na kolejne rozgrywki.
Zapraszamy zatem do Akademii Smoczych Wrót i mamy nadzieję, że zgłębianie tajników tej niesamowitej gry dostarczy Wam, drodzy gracze, wielu niezapomnianych wrażeń.
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 24 godziny